Martijn van Schaik

Gepubliceerd op: 4 juni 2018 om 11:40uur


Dr. Martijn van Schaik is van oorsprong docent bewegingsonderwijs en promoveerde in 2010 als onderwijpedagoog aan de Vrije Universiteit op het proefschrift Co-constructing models as tools in vocational practice. Learning in a knowledge-rich environment. Sinds 2013 is hij lerarenopleider en onderzoeker aan de Fontys Lerarenopleiding Tilburg en lector Onderwijskunde bij NCOI. De focus van zijn activiteiten ligt op het verbinden van theorie en praktijk door middel vanonderzoek en het uitwerken van de cultuurhistorische activiteitstheorie voor het VO en (V)MBO. Een paper over agency in een symposium op de Onderwijs Research Dagen  is een goed voorbeeld daarvan.

Als practor binnen het Centrum Top Techniek leidt hij het onderzoek naar hybride onderwijs. Daarbij is zijn belangrijkste aandachtspunt de doorgaande leerloopbaan van de leerlingen van VMBO naar het uiteindelijke beroep. Voor publicaties zie https://meesteronderwijsinzicht.nl/publicaties/